duminică, 20 martie 2016

Să alegi un drum înseamnă să abandonezi altele

Cu ceva timp în urmă, am cunoscut un băiat care mi-a prezentat o carte. În ea, Paulo Coelho scria : ”Să alegi un drum înseamnă să abandonezi altele”. Mi-a luat mult timp, de fapt, să înțeleg esența acestui citat. Drumurile pe care le alegem reflectă călătoria noastră. Iar uneori, anume drumurile pe care le-am ignorat și abandonat ne reflectă personalitatea noastră. Să alegi un drum al tău, e foarte greu. Pentru că indiferent de existența sau de inexistența anumitor bariere în calea noastră, mereu vor exista îndoieli : e acesta drumul meu? e acesta ritmul în care trebuie să merg? acesta îmi e destinul?
Fiind purtați mereu de întrebări și de îndoieli, uităm să ne păstrăm echilibrul, pentru că echilibrul, este cel mai greu lucru de păstrat în drumul nostru. Când în jurul tău există atâtea ispite, cel mai greu este să nu cazi pradă și să nu te abați de pe drumul inițial. Numai cei încrezuți și devotați alegerilor proprii reușesc să meargă pe același drum până la sfârșit. Restul, se vor aventura pe cărări învecinate cu gândul că nu au făcut alegerea corectă și că alegând un drum, au abandonat zeci de alte drumuri și opțiuni.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu